Saturday, October 6, 2012

follower to lead

在两年前,才要开始找工时就觉得我应该就只是一个很好的follower我连leader的边都沾不上。就连我的第一份工也是跟着别人的指示走完全不需要做一些重大的决定(如果有我就refer senior或manager),在那里senior过我的人太多了(其实我是最junior的那个)。可是在jabil才做了差不多一年基本上我只做了十个月,就已经是那边的senior,明年分分钟就要做lead了.总觉得自己没有这种能力而且也还没有准备好,可是这间公司的turnover太高了,我已经没有时间去判定我到底准备好了吗。只要有人走我就应该要随时takeover,所以我现在也很怕我的senior会走人,也没有时间去鸟到底有没有准备好,更没有时间去想自己有没有那个所谓的自信。有的只是每天都在锻炼自己,好让自己随时都会有takeover的准备,只是不要搞砸了就好。

2 comments:

jia-bao said...

just trust yourself that you have the capability to lead. be courage to take the responsibility. Sometimes it is not about whether you have sufficient experience to take that challenge; coz experience will gain as long as you willing to learn and work. Rather, is about whether you have the guts to accept the challenge that come to you and conquer it! i guess that makes a different in deciding whether should you or should not you to be the lead or be capable to be the lead. =)

Chi-Hao said...

Just get prepare and ensure that I am more than ready when I need to lead the team. thanks